Friday, May 4, 2007

RESTUL E TACERE


sau cum se poate face un film frumos in romania.sau cum se face film.cam despre asta e si in film si cu filmu asta.caranfil se intrece si reuseste sa reconstruiasca una din primele creatii romanesti cinematografice si anume RAZBOIUL DE INDEPENDENTA .filmul original a fost turnat in 1912 de catre Aristide Demetriade.filmul lui Caranfil dezbate problema creatiei si a consumerismului ei din vreme aceea.da, exisita si atunci problema asta!ce e frumos la film? filmul in sine, actorii care interpreteaza rolurile foarte bine construite, montajul dialogului, imaginea, povestea. am lasat-o pe asta la final pentru ca in cercul restrans de oameni care au avut privilegiul sa vada aceasta proiectie(ma aflam si eu printre ei) au tras concluzia ca povestea este locala.gresit.nu este locala, este foarte internationala si foarte de actualitate.in film regizorul isi spune o parere despre cum se face film in principiu.despre cum oamenii isi daruiesc o buna parte din viata pentru a realiza ceva ce va ramane in timp si fara sa se gandeasca la bani.este acel orgasm intelectual pe care multi ar vrea sa-l aiba.discutand cu Dan Nanoveanu(monteurul filmului) am aflat ca Nae Caranfil respecta decupajul in prop de 90%, ca sunetul a fost mixat la un studio in Hollywood, ca au fost 50k de cadre DI in care s-au procesat efecte speciale.am aflat si cum s-a facut lucru asta.am povestit o ora lucruri care nu le stiam si acum evident le stiu.sunt bucuros ca am vazut filmul.tnx dragosh

4 comments:

Alex said...

da cum ai reusit sa-l vezi? si cand iese?

meloman said...

va fi avanpremiera, imi spunea caranfil la TIFF.montajul inca nu e finalizat.sunt multe lucruri de pus inca la punct.dar ei doresc sa-i faca avanpremiera la Cj.
ca apoi sa fie lansat oficial undeva prin septembrie or something.

coco said...

avanpremiera a fost ceva de genu:
filmul trebuia sa ruleze sambata de la 15:30 la victoria, dar ne-au facut o supriza (placuta, normal) si ne-au anuntat ca vor da filmul si vineri seara de la 23:30. au spus asta joi seara la 4 3 2. deci nu prea stia lumea ca RESTUL E TACERE va fi vineri seara in locul altui film din program. oricum, sala a fost arhiplina ... si filmul ... :) deosebit. bun, foarte bun. de la scenariu, la actori, dialoguri, imagine, sunet ... totul. si publicul a apreciat asta. la 2am era toata republica in picioare si aplauda. nu stiu cum a fost la premiera (din deschiderea oficiala de la TIFF) filmului lui mungiu, am fost doar la a 2a proiectie a filmului. atunci lumea a apreciat filmul, a aplaudat, a fost si mungiu acolo... dar mai puternic a fost primit filmul lui caranfil... ce sentiment... eu eram incantata cu atat mai mult cu cat de la 20:30 fusesem la cinema arta sa vad oare ce? independenta romaniei:)

meloman said...

stiam ca va avea macar un succes de nota 10.hehehehehehe