Monday, May 21, 2007

WILD TIGERS I HAVE KNOWN


vorbeam la inceputurile blogeringului meu de acest film al lui Cam Archer.ei bine dupa cateva luni am reusit sa-l vad la o calitate exceptionala.plotul e asa: un copil de 13 ani isi descopera sexualitatea indragostindu-se de un tip cool din scoala.incearca si tot incearca sa-i atraga atentia(si reuseste intr-o oarecare ipostaza) si isi atrage si lui atentia ca are nevoie de o forma de iubire.acuma io nu stiu in ce masura un copil isi da seama chiar atat de repede cam de ce fel de iubire are nevoie, dar Loogan stie.cam ciudata faza asta.filmul mi-a starnit o curiozitate..nu neparat din cauza subiectului, ci din cauza abordarii sale.un stil destul de videoclipist cu multe inserturi care mai de care mai ciudate atat vizuale cat si audio,...uneori dandu-mi senzatia ca sunt acolo numai pentru a-ti atrage atentia si totusi sa ramai proptit in fata monitorului.asta pentru ca filmul e lung si destul de plictisitor daca il iei ca intreg.pe secvente, filmul poate fi descoperit mult mai usor.stiu ca sunt ambiguu, pentru ca asa e si filmul.simti ca iti place dar totusi ceva iti displace.de aici si videoclipismul.adica tot filmul este o caractrizare a personajului principal si o descriere a ceea ce simte el.sunt introduse cateva personaje, dar chiar si astea doar pentru a-l caracteriza pe el.poate ambiguitatea asta a cautat-o si autorul.nu sunt sigur, evident, dar asa simt.in fine.sunt de acord cu filmele monolog.si poate asa ar fi trebuit sa fie si asta.dar din punctul meu de vedere nu s-a intamplat.gus van sant s-a straduit probabil sa vina cu o productie de avantgarda, dar nu stiu in ce masura a reusit.nu am incercat sa gasesc simbolistica din film.nici nu stiu daca exista cu adevarat, dar in ultima secventa cei 2 protagonisti sunt despartiti de plasa unei porti de fotbal...uitandu-se unul la altul destul de languros...destul de laameee...pentru mine cel putin.acuma e acuma.filmul e scris, regizat si montat de Archer.macar imaginea a scapat.nu sunt deacord cu one man show.iar cine crede ca poate sa fie un produs mai unitar daca e facut in totalitate de un singur autor, se inseala amarnic.sunt multi novici care apeleaza la asta.dar in cele din urma isi schimba singuri parerea.Cam Archer a mai facut scurtmetraje(apreciate la Sundance), videoclipuri pentru tot felu de trupe bizare(Six Organs of Admittance, Imperial Team si Diamond Stars Halos), canta in BEARDY( de asta am auzit si eu intamplator) si are o viata destul de prolifica-creator vb.eu sper ca acest regizor va avea un drum lung in cinema langa alti newcommers ca si Jamie Travis , David Slade sau Julia Loktev.defapt sunt foarte multi care ar trebui mentionati.asa ca lasam pe mai incolo.

No comments: